دات نت نیوک
یکشنبه 27 آبان 1397
معاونت ميراث فرهنگي:

این معاونت در زیر مجموعه اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان قرار دارد وظیفه اصلی معاونت شناسایی، ثبت، حفاظت، مرمت، احیاء، پژوهش و معرفی آثار تاریخی فرهنگی استان می باشد و در امور مربوط به حوزه تخصصی با معاونت میراث فرهنگی سازمان هماهنگی لازم را دارد. معاونت های میراث فرهنگی استانها به پیشنهاد مدیران کل و تاييد معاونت میراث فرهنگی سازمان منصوب می شوند. 

 

این معاونت در استان زنجان شامل بخشهای زیر است :

 

1- شناسایی و ثبت آثار تاریخی ملموس، ناملموس و طبیعی

2- حفاظت و مرمت بناهاي تاريخي

3- حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی و  فرهنگی 

3- باستان شناسی

4- موزه ها و اموال تاریخی و فرهنگی

5- کنترل و نظارت فنی پروژه ها

6- كارگاه حفاظت و مرمت اشياء تاريخي و فرهنگي

 

اهم فعالیت های این معاونت عبارتست از :

 

1- برنامه ریزی امور معاونت

2- پاسخگویی به استعلام های احداث واحدهای تولیدی در اراضی استان

3- پاسخگویی به استعلام شهرداری های شهرهای دارای بافت، بنا، تپه و محوطه های تاریخی استان

4- بازدید کارشناس از آثار تاریخی سطح استان

5- تهیه شرح خدمات پروژه های پیمانی و امانی حوزه میراث فرهنگی

6- تشکیل جلسه های شورای فنی، شورای ثبت و حرایم، شورای موزه ها

7- شرکت در جلسه های کمیته کار، کميسیون ماده پنج شهرستانها و مرکز استان، گروه کارشناسی امور زیربنایی استان و شرکت در جلسه های ستادی سازمان از قبیل شورای فنی ،شورای ثبت ، امور موزه و...

8- کارشناسی اشیاء تاریخی فرهنگی ارجاعی از مراجع قضایی و انتظامی

9- تهیه شرح خدمات پروژه های پژوهشی و مرمتی

10- تحویل موقت و قطعی پروژه های میراث فرهنگی

11- نظارت و کنترل بر ساخت و سازهای مجاور عرصه ها و حرایم تاریخی استان

12- شرکت در دوره های آموزشی اداری و فنی

13- پاسخگویی به نامه های ارجاعی از سازمان مرکزی و استانداری و دستگاههای اجرایی استان و...

14- ایجاد تفاهم نامه بین مالکین بناهای تاریخی و اداره کل در خصوص مشارکت در مرمت واحیاء بناهای تاریخی جهت اعطای کمک های بلاعوض سازمان

15- تهیه گزارش عملکرد سه ماهه، شش ماهه و یکساله معاونت به سازمان

16- ارائه آمار و اطلاعات حوزه میراث فرهنگی به سازمان مرکزی و استانداری

 

 

آدرس معاونت ميراث فرهنگي: 

زنجان  سبزه ميدان عمارت دارايي قديم طبقه دوم معاونت ميراث فرهنگي

تلفن تماس: 33033420 024

 

پرسنل در حال فعالیت این معاونت در استان به شرح زیر است:

 

مهرداد عسگريان

معاون ميراث فرهنگي

فوق ليسانس باستان شناسي

 

شرح وظائف معاون ميراث :

1- برنامه ريزي و شناسايي،مطالعه،حفاظت ، مرمت و احياي آثار تاريخي و بناهاي تاريخي استان

2- رييس شوراي موزه هاي اداره كل

3- دبير شوراي فني ميراث فرهنگي

4- دبير شوراي ثبت آثارتاريخي و حرائم استان

5- عضويت در كميته كار كمسيون ماده 5 استان

6-عضويت كميته فني بازرگاني مناقصات

7- عضويت در گروه كارشناسي كارگروه زيربنايي و شهرستانهاي استان

8- نظارت بر پروژه هاي مطالعاتي و مرمتي اداره كل

9- پاسخگويي به استعلام هاي ارجاعي از شهرداريها ، راه و شهرسازي و ....

10- كنترل و نظارت به امور موزه هاي اداره كل

11- مشاوره به مراجعه كنندگان در امور ميراث فرهنگي

شماره تماس : 33033420-024

 

                        اسمعيل نظري خوشكار                        

                                                  جانشين معاون                                                 

  ليسانس عمران

شرح وظائف :

 

1-

2-

3-

4-

5-

6-

7-

8-

9-

10-

11-

12-

 

 

 

 

 

دكتر ابوالفضل عالي

مسئول پژوهش

دكتراي باستان شناسي

 

شرح وظائف:

 

  1. ثبت آثار:
  • ارائه پيشنهاد ثبت آثار تاريخي، طبيعي و ناملموس به معاونت ميراث فرهنگي و مسئول بودجه پس از نظرسنجي از همكاران در معاونتهاي ميراث فرهنگي و گردشگري
  • تهيه شرح خدمات قراردادهاي ثبت آثار
  • نظارت بر پروژه­هاي ثبت آثار
  • هماهنگ نمودن جلسات ثبت استاني و شركت در جلسات ثبت استاني و ستادي جهت دفاع از پرونده­هاي ثبت
  1. پژوهش
  • ارائه پيشنهاد براي پروژه­هاي پژوهشي 1% اعتبارات و اعتبار پژوهشو اكتشاف باستان­شناسي س از نظرسنجي از همكاران
  • تهيه شرح خدمات قراردادهاي پژوهشي و مطالعاتي
  • نظارت بر پروژه­هاي پژوهشي
  • هماهنگي براي برگزاري جلسات پژوهش اداره كل
  • شركت در جلسات مربوط به امور پژوهشي ساير دستگاههاي استان و پژوهشگاه ميراث فرهنگي
  1. استعلامات
  • پاسخگويي به استعلامات شهرستانهاي زنجان و سلطانيه ( بازديد ميداني و ارائه نظر)
  1. نظارت بر پروژه­هاي ثبت، پژوهش و پروژه­هاي عمراني
  2. همكاري با مسئول امور موزه­ها جهت كارشناسي اشياي مكشوفه و اهدايي
  3. شركت در جلسات شوراي فني
  4. بازديد از حفريات غير مجاز همراه با همكاران يگان حفاظت
  5. ساماندهي،‌پايش و نظارت بر مخزن اشياي معدن نمك و بانك سفال موزه ذوالفقاري
  6. پاسخگويي به نامه­هاي متفرقه در حوزه معاونت ميراث فرهنگي

10-همكاري با كارگاه مرمت اشيا اداره كل

11- مديريت پروژه معدن نمك چهرآباد بصورت مشترك با پرفسور توماس اشتولنر

  • شركت در كاوش باستان­شناسي
  • امور حفاظتي و مرمتي معدن نمك واشياي مكشوفه از معدن
  • برگزاري نشستها و سمينارهاي علمي مربوط به معدن  (شركت و سخنراني)
  • چاپ  وانتشار نتايج پژوهشها
  • پاسخگويي به نامه­ها و ايميلهاي مربوط به حوزه معدن چهرآباد
  •  

شماره تماس : 33033426-024

 

 

 

 

پرستو قاسمي

مسئول امور موزه ها

فوق ليسانس باستان شناسي

 

شرح وظائف :

1-برنامه ریزی امور موزه های استان در چارچوب ضوابط واهداف تعیین شده

2-نظارت بر فعالیت موزه های تحت پوشش وتهیه وتنظیم گزارش های لازم به اداره کل موزه ها

3- بکارگیری دستورالعمل های اجرایی آثار فرهنگی تاریخی وهنری موجود در موزه های استان

4-رابط با اداره کل موزه ها وارایه گزارش به صورت ماهانه فصلی وسالیانه

4-وارد نمودن آمار بازدید از موزه ها در سایت  ویستا به صورت ماهانه

5- درج اطلاعات  موزه ها در سایت اداره کل

6- کارشناسی اشیاء تاریخی فرهنگی  مکشوفه در سطح استان وتوقیفی توسط مراجع انتظامی وقضایی وگمرک وارایه گزارش به اداره کل

7-  تهیه وتنظیم صورتجلسات مربوط به اشیا اهدایی به موزه های تحت پوشش

8- بررسی ونیاز سنجی  وسایل مورد نیاز مصرفی وغیر مصرفی موزه ها

9- اجرای بخشنامه های مرتبط با موزه ها ومخزن اشیاء ارسالی از اداره کل موزه ها

10- هماهنگی جهت بازدید بازدیدکنندگان از موزه ها وارائه اطلاعات به مراجعین

11- مشاوره به مجموعه داران خصوصی اشیاء تاریخی  وبعد ازداشتن شرایط لازم تنظیم پرونده وارسال به اداره کل موزه ها

12- تنظیم پرونده های ثبتی اشیا منقول جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور

13- دبير شوراي موزه هاي اداره كل

 

شماره تماس : 33352710-024

 

 

 

محمدرضا محمدپور

كارشناس بافت تاريخي

ليسانس معماري

شرح وظائف :

1-

2-

3-

4-

5-

6-

7-

8-

9-

10-

شماره تماس : 33033418-024

 

 

 

 

 

 

ندا كنعــاني

مسئول كارگاه حفاظت و مرمت اشياء تاريخي

فوق ليسانس حفاظت و مرمت اشياء تاريخي

 

شرح وظائف :

  1. برنامه ريزي در طرح حفاظت ، آسيب شناسي و مرمت اشياء تاريخي
  2. عضو شوراي فني ميراث فرهنگي استان
  3. عضو شوراي امور موزه هاي اداره كل
  4. عضو كميته توسعه دولت الكترونيك و هوشمندسازي
  5. حفاظت و مرمت اشياء فرهنگي و تاريخي
  6. نماينده معاونت در كميته شاخصها و ارزيابي عملكرد
  7. تهيه و تنظيم گزارش عملكرد معاونت
  8. ارائه گزارش به اداره كل اموال منقول
  9. عضو گروه ساماندهي اموال فرهنگي تاريخي اداره كل

شماره تماس : 33033419-024

 

 

 

پرويز باباخاني

متصدي كارگاه حفاظت و مرمت

 

 

 

 

 

 

جواد محمدي

امين اموال فرهنگي

ليسانس عمران

 

شرح وظائف :

1-تحويل اشياء فرهنگي –تاريخي توقيفي و كشف اتفاقي از مراجع قضايي و انتظامي

2-تحويل اقلام حفاري غير مجاز از مراجع قضايي و انتظامي

3-تحويل اشياء فرهنگي –تاريخي  و ... به كارشناسان معاونت ميراث فرهنگي جهت صدور فرم نظر كارشناسي

4-تحويل اشياء فرهنگي –تاريخي  به كارگاه حفاظت و مرمت

5-تحويل اشياء فرهنگي –تاريخي في مابين امناي اموال سازمان جهت غني سازي مخزن اموال فرهنگي – تاريخي

6-نگهداري صورتحساب اموال فرهنگي – تاريخي و ارائه به ذيحسابي  اداره كل

7-تكميل و بروزرساني دفتر اموال فرهنگي – تاريخي

8-كنترل فيزيكي مخزن اموال فرهنگي – تاريخي به لحاظ رطوبت و دما

9-تحويل و كارشناسي فلزياب هاي توقيفي از مراجع انتظامي و قضايي

10-صدور درخواست اوراق بهادار(بليط ورودي موزه ها) و تحويل اين اوراق پس از طي مراحل از مخزن بليط سازمان مركزي

11-تحويل بليط هاي دريافتي از تهران به متصدي (متصديان)فروش بليط مستقر در موزه ها و اخذ فيش واريز به حساب خزانه

 

 

 

 

عليرضا عباسي

كارشناس فني

ليسانس معماري

 

شرح وظائف :

  1. شركت درجلسه شوراي فني وبررسي الف) شرح خدمات پروژه ها ب) طرح هاي ارائه شده مشاوران ،ج)بررسي وارائه راهكار براي رفع ايرادات وموانع ومشكلات پروژه هاي مرمتي د) وغيره  
  2. نظارت بر پروژه هاي مرمتي وعمراني (اماني وپيماني يا اضطراري) اداره كل وپي گيري براي رفع موانع ومشكلات قراردادهاي پيمان تا مرحله تحويل قطعي پروژه ها 
  3. بررسي ورسيدگي به نامه هاي ارباب رجوع در مورد بازار تاريخي وبناهاي تاريخي ديگر در مورد مرمتهاي اضطراري 
  4. تهيه وتكميل نقشه هاي موارد ثبتي تاحد امكان 
  5. بر آورد احجام ومقدار عمليات اجرايي براي پروزه هاي اماني
  6. ارائه شرح خدمات براي پروژه هاي عمراني و مرمتي
  7. تهيه وارائه گزارش عملكرد پروژه هاي مرمتي  معاونت ميراث فرهنگي براي سازمان مركزي  
  8. رابط معاونت ميراث فرهنگي با سازمان مركزي وارسال كليه صورتجلسات شوراي فني و طرحهاي ارائه شده مشاوران
  9. تهيه وارسال گزارش  شرح عمليات انجام شده درمورد بافتهاي تاريخي (درسجين ،گلابر ،قروه و زنجان  )
  10. رابط با ادارات وپيگيري موارد مرتبط با آن
  11. 11 برداشت با جي پي اس و دوربين نقشه برداري وارائه مختصات ونقشه مورد نظر تا حد امكان
  12. انجام امور محوله ديگر توسط معاونت ميراث فرهنگي

 

 

 

مهندس حميدرضا خوشدلي

كارشناس فني

فوق ليسانس مرمت بنا

 

شرح وظائف :

1-عضويت دركميته تسهيلات واشتغال وشركت در جلسات مربوطه

2- مسؤل جمع بندي وارايه گذارش در خصوص پروندههاي ثبتي

3-شركت در سمينارها وجلسات موضوعي به عنوان نماينده ميراث فرهنگي

4-همكاري در برپايي نمايشگاههاي ميراث فرهنگي

5-بازديد وانجام امور مربوط به استعلامها

6-انجام امور پزوهشي مانند پزوهش در خصوص نحوه تقسيم آب و زمين  درروستاهاي قره بوطه حصار ومشمپا

7-شركت در جلسات اقتصاد مقاومتي بعنوان نماينده ميراث فرهنگي

8-انجام امور مربوط به انجمنهاي ميراث فرهنگي ورابط انجمنها بين تهران واستان

9-مشاوره به ارباب رجوع وانجام اموري كه باينجانب ارجاع ميشود

      

 

 

مهندس مرتضي خدایاری

كارشناس فني

ليسانس عمران

 

شرح وظائف :

1-

2-

3-

4-

5-

6-

7-

8-

9-

10-

    

 

مريم عالي

كارشناس ميراث فرهنگي

فوق ليسانس مرمت بنا

 

شرح وظائف :

 

  1. نظارت پروژه هاي معاونت سرمايه گذاري و معاونت ميراث فرهنگي
  2. شركت در جلسات كميته كار شهرستان خدابنده
  3. رابط ارسال مصوبات كمسيون ماده 5 در استان زنجان به سازمان مركزي
  4. كارشناسي از ثبت و تعيين حريم و تپه ها
  5. جمع آوري متن فارسي بناهاي تاريخي استان و ترجمه آنها جهت درج در تابلوهاي گردشگري

 

 

 

مريم اميني

مسئول دبيرخانه معاونت ها

ليسانس جغرافيا

 

شرح وظائف :

پيگيري نامه هاي مربوط به معاونت ميراث ( شامل ارباب رجوع و همكاران )

  • تايپ نامه هاي معاونت ميراث
  • ارجاعات نامه به همكاران معاونت
  • انجام هماهنگي هاي لازم در خصوص جلسات از جمله جلسه شوراي فني و شوراي حرايم كه شامل تنظيم دعوتنامه و صورت جلسه و  نهايي كردن صورت جلسات كه شامل تايپ و گرفتن امضاء اعضا و ثبت در سيستم و ارسال  به سازمان
  • پاسخگويي به ارباب رجوع ( تلفني و حضوري )
  • ثبت نامه هاي وارده مربوط به معاونت
  • در مواقع ضروري ثبت نامه هاي داخلي
  • پرينت نامه هاي ( ارباب رجوع و همكاران كه شامل نامه هاي چارگون و نامه هاي داخلي)
  • نامه هاي مربوط به پنجره واحد كه شامل ثبت نامه ها و ارجاع به كارشناس و پيگيري آن مي باشد، و بعد از پاسخگويي كارشناس جواب نامه ها به آقاي محمدي كه از طريق شير انتقال داده مي شود.
  • بايگاني و نگهداري تعهدنامه ها و اسناد و مدارك معاونت
  • انجام هماهنگي هاي لازم در خصوص ماموريت ، مرخصي ،جلسات ، بازديد و ملاقات ارباب رجوع با معاون
  • پيگيري نامه هاي اخطار به كسبه و بازاريان و هماهنگي هاي لازم با همكاران يگان و دريافت رسيد
  • اسكن مجدد نامه هاي ارجاعي و ارجاع مجدد به همكاران
  • انجام سايرامور ارجاعي مربوطه از سوي مقام مافوق
  •  

معاونت گردشگري و شهرستانها

  • ثبت نامه هاي وارده از طريق شبكه دولت كه شامل نامه هاي شهرستانها مي باشد.
  • ثبت نامه هاي مربوط به ( گردشگري و شهرستانها)
  • پاسخگويي به نامه هاي ارباب رجوع و پيگيري آن ( حضور و تلفني)
  • در مواقع ضروري ارجاعات نامه هاي وارده
  • پرينت نامه هاي گردشگري ( نامه هاي چارگون و نامه هاي داخلي)
  • اسكن عكس ارباب رجوع جهت صدور پروانه تاسيس  كه از دي ماه 96 شروع شده است.
  • انجام سايرامور ارجاعي مربوطه از سوي مقام مافوق
  •  
  •  شماره تماس : 33033420-024