دات نت نیوک
یکشنبه ، 01 بهمن 1396
 |  ورود

معاونت گردشگري

 

امروزه بحث گردشگري و سفر به يكي از بحث هاي فني تجارت و اقتصاد تبديل شده است. اين بحث تا آنجا پيشرفت كرده و به درجه اهميت رسيده است كه در ساختار اقتصادي كشورها در جايگاه و مقام صنعت قرار گرفته و از آن به عنوان صنعت درآمد زا و اشتغال زا ياد مي كنند.

بحث انرژي كه در حال حاضر كشورها از آن بهره مند مي شوند از ديگر بحث هاي اقتصادي در سياست و اقتصاد ملي و بين المللي است. مهمترين منبع انرژي نفت، گاز و فرآورده هاي مربوط به اين دو است كه در حال كاهش و در آينده اي بسيار نزديك پايان پذير خواهند بود. ليكن انديشه انرژي جايگزين در برخي از كشورها و از جمله ايران باعث شده تا آنها به فكر يافتن ظرفيت هاي ديگري نيز باشند كه يكي از وجوه قابل توجه در اين راستا، قابليت هاي طبيعي و تاريخي است كه با دارا بودن شرايط مناسب مي توان از آن به عنوان منبع جايگزين بهره مند شد.

لذا با توجه به اهميت موضوع، ضرورت ايجاد ساختاري جديد جهت برنامه ريزي و مديريت امور مربوطه احساس شد. كه اين ساختار اداري تحت عنوان گردشگري فعاليت مي كند.  

 

واحد نظارت و رسیدگی به شکایات: نظارت بر فعالیت مراکز اقامتی و پذیرایی از نظر کیفیت– کمیت اغذیه تعیین نرخ – نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی – رسیدگی به شکایات مسافرین – اعلام نواقص و پیگیری رفع آنها – اعلام نیازها و تجهیزات تاسیسات گردشگری – پیگیری تخلفات تاسیسات گردشگری و اعمال تشویق و تذکر و تعلیقی و تعطیلی

 

واحد آموزش: صدور مجوز اجرای دوره به مراکز آموزش – پیش بینی نیازهای آموزشی - نظارت بر فعالیت مراکز آموزشی – طراحی دوره های آموزشی – برگزاری آزمونهای ورودی – برگزاری آزمونهای ورودی – برگزاری آزمونهای پایان دوره – صدور گواهینامه پایان دوره

واحد بازاریابی و تبلیغات و نمایشگاه ها: تهیه و چاپ اقلام تبلیغاتی – تهیه آرشیو – توزیع اقلام تبلیغاتی – راه اندازی مراکز اطلاع رسانی – شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه های داخلی و خارجی – برگزاری نمایشگاه و جشنواره – برگزاری تورهای آشناسازی – طرح ریزی و اجرا برنامه ترویجی گردشگری حضور در مدارس و دانشگاه ها و مجامع عمومی به منظور ترویج سفر گردشگری

 

آمار اطلاع رسانی: تهیه آمار ورود مسافرین به اماکن اقامتی – آمار بازدید کنندگان از جاذبه های استان – اطلاع رسانی عملکرد معاونت – هماهنگی با مطبوعات و صدا و سیمای استان

ستاد تسهیلات سفر: نظارت مستمر بر تاسیسات گردشگری – توزیع بروشور و اطلاع رسانی – هماهنگی و انسجام بین دستگاههای استانی به منظور آمادگی دائمی برای استقبال از گردشگران و تامین امکانات مورد نیاز و تسهیلات لازم و برنامه ریزی مناسب برای سفرهای استانی با توجه به شعارهمگانی و همه مکانی و همه زمانی کردن سفر

 

واحد صدور پروانه و استاندارد سازی: صدور پروانه بهره برداری و اخذ استعلامهای لازم – تمدید پروانه های بهره برداری – توزیع جزوات استاندارد سازی و پیگیری استاندارد سازی تاسیسات گردشگری – نظارت بر عملکرد بازسازی و توسعه تجهیزات تاسیسات گردشگری - انجمن های صنفی و تشکل های غیر دولتی – همکاری در برگزاری برنامه های اختصاصی صنف – همکاری در نظارت های صنف مربوطه – پیگیری مشکلات صنفی – شرکت در جلسات و کمیته ها – برگزاری همایش ها و سمینار های تخصصی

مراکز اطلاع رسانی: اطلاع رسانی و راهنمایی مسافرین – توزیع اقلام تبلیغاتی – معرفی آثار و جاذبه گردشگری استان – ترویج و تشویق مردم برای مسافرت و بازدید از مراکز و جاذبه های گردشگری

انجمن های صنفی و تشکل های غیر دولتی:

- تشکیل و راه اندازی انجمن های صنفی و تشکلهای منطقه ای

- ایجاد زمینه تبادل گردشگری بین دفاتر خدمات مسافرتی استانهای منطقه ای

- تشکیل همایش ها، جشنواره ها و نمایشگاه های منطقه ای

- تولید اقلام تبلیغاتی مشترک منطقه ای

- ایجاد و راه اندازی سایت جامع اطلاع رسانی منطقه ای

دبیر خانه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی

- بررسی و تلفیق برنامه های بلند مدت و میان مدت بخش جهانگردی و میراث فرهنگی استان (زنجان) در چارچوب برنامه های توسعه کشور – طرح های آمایش و توسعه و عمران استان

- پیشنهادات بودجه سالانه بخش جهانگردی ( گردشگری – صنایع دستی و میراث فرهنگی ) استان در چارچوب بخشنامه ها و دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه سالانه کشور

- تدوین اولویت های پروژه های پژوهشی در امور گردشگری و میراث فرهنگی و پیشنهاد آن به کارگروه پژوهش، آمار و فناوری اطلاعات

 

شرح وظایف خانه جهانگردی استان :

1- شناسایی و شناساندن جاذبه های جهانگردی استان

2- توسعه و گسترش اطلاع رسانی از جاذبه های گردشگری در سطوح مختلف جامعه

3- تهیه و تامین اقلام تبلیغات با کیفیت مطلوب و با طراحی جذاب در جهت معرفی جاذبه های استانها

4- به تبادل اقلام تبلیغات جاذبه های جهانگردی در بین خانه های جهانگردی استانها

5- تقویت ارتباطات و همکاری با ان جی اوهای گردشگری استان و بهره برداری از همکاری علمی و عملی آنها

6- تقویت ارتباطات و همکاری با بخش خصوصی گردشگری در زمینه های اطلاع رسانی

گردشگری

7- ارزیابی دیدگاهها و نیازهای گردشگران در زمان سفر به استان

8- برنامه ریزی به منظور نظامند نمودن برنامه های اطلاع رسانی گردشگری

9- برگزاری نشست ها و همایش های تخضصصی در ارتباط با موضوعات گردشگری استان

10- بهره برداری از توانمندیهای علمی اساتید علاقمند بر حوزه گردشگری در سطح استان

11- همکاری با دیگر دستگاههای دولتی برای جهت دهی تولیدات اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی خود با نگرش های گردشگری

12- همکاری با برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری با هدف ارتقاء آگاهی نسبت به توانمندیهای گردشگری استان

13- همکاری برای توسعه سفرهای ارزان قیمت برای عموم مردم به ویژه اقشار جوان استان ( دانشجویان، دانش آموزان)

14- بهره برداری از توانمندیهای مطبوعات استانی در جهت اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های مذهبی، تاریخی ، فرهنگی و گردشگری 

کانون ملی گردشگری جوانان :

1-اجرای ابلاغیات شورای مرکزی

2- تشکیل کمیته های استانی با استفاده از ظرفیت جوانان استان به شیوه انتخاباتی

3- تعامل سازنده با کمیته های تخصصی گردشگری جوانان

4- تعامل سازنده با دستگاههای ذیر بط در استان مربوطه

5- برنامه ریزی و اجرای طرحهای استانی

6- ارائه گزارش سالانه

7- انجام فعالیت های اطلاع رسانی و تبلیغاتی در استان مربوطه

8- آموزش جوانان در استان مربوطه در راستای سازماندهی درکمیته های استانی

9- آموزش جوانان در استان مربوطه در راستای سازماندهی درکمیته های استانی

10- همکاری و تعامل سازنده با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان

11- تشکیل کمیته مشارکت دستگاههای اجرایی در استان مربوطه

12- شناسایی ، ترغیب ، تشویق و تشکیل و پشتیبانی تشکلهای جوانان مرتبط دراستان

13- ارائه برنامه عمل یکساله توسعه گردشگری در استان مربوطه

14- پشتیبانی و ساماندهی فعالت کمیته های استانی

15- حمایت مالی از برنامه های گردشگری جوانان در استان

 

 

امور کمیته ها:

بمنظور تخصصی کردن فعالیتهای گردشگری کمیته هایی به شرح ذیل با عضویت دستگاههای استانی مرتبط با موضوع تشکیل گردیده:

1- شورای سیاستگذاری

2- کمیته میانراهیها

3- کمیته گردشگری علمی

4- کمیته طبیعت گردی

5- کمیته گردشگری زیارتی

6- کمیته گردشگری روستاییی و عشایری

7- کمیته گردشگری ورزشی

8- کمیته بازاریابی و تبلیغات

9- کمیته گردشگری سلامت

10- کمیته گردشگری جنگ

11- ستاد تسهیلات سفر

12- کمیته ستاد برنامه ریزی گردشگری خارجی

13- کمیته درجه بندی و نظارت

14-کمیسیون نرخ گذاری

15- کمسیون استاندارد سازی

16- کمیسیون نظارت فنی دفاتر خدمات مسافرتی

 

شرح وظائف دبیر خانه منطقه غرب کشور :

 

1- انجام هماهنگی امور گردشگری بین استانهای منطقه

2- تشکیل و راه اندازی شرکت توسعه سفر منطقه غرب کشور

3- تشکیل و راه اندازی انجمن های صنفی منطقه ای

4- ایجاد زمینه تبادل گردشگر بین دفاتر خدمات مسافرتی استانهای منطقه

5- تشکیل همایشهای تخصصی منطقه ای جهت توسعه و ترویج گردشگری

6- تولید اقلام تبلیغاتی مشترک منطقه ای

............................................................................................................................

 

شرح وظايف پستهاي معاونت گردشگري :

 

 

عنوان پست: سرپرست گردشگری

واحد سازمانی:اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان

 

شرح وظایف:

برنامه ریزی، هماهنگی و تقسیم کاربین کارکنان و راهنمایی و آموزش آنها

تبیین و تصریح موازین، مقررات و اصول ناظر برانجام فعالیتهای گردشگری در سطح استان برای کارکنان تحت سرپرستی براساس موازین و مقررات تعیین شده

برنامه ریزی و تعیین مکانیسم های اجرایی برای گردآوری آمار و اطلاعات و سایر شاخص های ضروری گردشگران داخلی و خارجی و ...

بررسی پتانسیل و ظرفیت های گردشگری استان و راههای بسط و توسعه آنها و ارائه نظرات، پیشنهادات و طرحهای لازم به حوزه ستادی سازمان و سایر واحدهای ذیربط

برنامه ریزی و انجام اقدامات اجرایی لازم برای نظارت مستمر برنحوه فعالیت و مدیریت مجامع و مراکز گردشگری، جادبه های توریستی و سایر اماکن و تاسیسات ذیربط در قالب مقررات مربوط

برنامه ریزی و انجام اقدامات اجرایی لازم برای نظارت مستمر برنحوه فعالیت اماکن اقامتی، هتلها، مهمانسراها، دفاتر مسافرتی و چگونگی رعایت استانداردها توسط آنان براساس دستورالعمل ها و مقررات مربوط

بررسی نظرات و پیشنهادات گردشگران به صورت ادواری و انجام اقدامات اصلاحی لازم برای رفع کاستی ها و ارتقاء سطح خدمات

ارائه و اجرای راهکارهای لازم برای جلب همکاری تشکل های غیردولتی در حفظ و توسعه فعالیتهای زیربنایی گردشگری در سطح استان با همکاری سایر معاونت ها

راهنمایی، هدایت و حمایت متقاضیان برای ایجاد و توسعه فعالیتهای گردشگری در سطح استان

ارائه طریق برای اختصاص تسهیلات و خدمات لازم به گردشگران در سطح استان

- ارزشیابی فعالیتها، طرحها و برنامه های گردشگری استان به صورت ادواری

- ارزشیابی عملکرد کارکنان و هدایت آنها

ارائه گزارش های تخصصی از وضعیت و شرایط، امکانات و نیازهای گردشگری در سطح استان و تسهیلات گردشگری، همچنین آمارهای کمی و کیفی گردشگران

انجام سایر امور ارجاعی مربوط

 

عنوان پست: کارشناس گردشگری

 

 شرح وظایف:

گردآوری آمار و اطلاعات گردشگران داخلی و خارجی در سطح استان به صورت ادواری

بررسی و تحلیل اطلاعات گردشگران در سطح استان

-  بررسی و تحلیل اطلاعات گردشگری از اماکن، جاذبه های طبیعی و تاریخ، صنایع دستی و هنرهای سنتی استان

بررسی نظرات و پیشنهادات گردشگران از اماکن اقامتی، دفاتر خدماتی، وسایل حمل و نقل، ارائه خدمات و سرویس های ارایه شده

بررسی نظرات و پیشنهادات گردشگران پیرامون تورهای تخصصی و نحوه ارائه خدمات

ارزیابی و تجزیه و تحلیل نظرسنجی ها به منظور شناخت کاستی ها و مشکلات و اقدام در جهت تغییرات و اصلاحات لازم و ارائه خدمات کیفی و کمی بهتر به گردشگران

- انجام اقدامات لازم بازدیدها و تورهای محلی و پیش بینی تدارکات لازم

انجام اقدامات لازم برای تسهیل ایاب و ذهاب، تامین وسایط نقلیه تسهیل خدمات فرودگاهی و سایر پایانه های مسافربری در سطح استان، تامین هتل، امنیت تورها و...

ارائه گزارشهای تخصصی لازم از فعالیت های گردشگری استان به تفکیک مناطق جغرافیایی، جاذبه ها، امکانات، تعداد گردشگران، درآمدهت و سایر شاخص های مربوط

برگزاری تورهای عمومی و تخصصی (تورهای علمی، فرهنگی، ورزشی و ...)

ارائه نظرات پیشنهادات و راهکارهای مناسب حسب شرایط جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی استان در ارتباط با تغییرات اصلاحات و ارتقاء سطح خدمات گردشگری

ارائه گزارش های تخصصی لازم 

انجام سایر امور ارجاعی مربوط

 

 عنوان پست: کارشناس مسئول نظارت بردفاتر و راهنمایان گردشگری

 

شرح وظایف:

نظارت و اقدام برای گردآوری آمار و اطلاعات لازم

طبقه بندی، تحلیل و تفسیر اطلاعات و آمار حسب نیازها

گردآوری آمار و اطلاعات لازم درخصوص دفاتر خدماتی مسافرتی و آژانس های مسافرتی در سطح استام

تنظیم شاخصها و خصوصیلت دفاتر و راهنمایان از نظر کمی و کیفی براساس موازین تعیین شده

بازدید مستمر از دفاتر خدماتی و آژانس های مسافرتی و نحوه ارائه خدمات و سرویس های لازم توسط آنها

بازدید مستمر از نحوه کار و عملکرد راهنمایان تورهای گردشگری و نحوه ارائه خدمات آنها

اخذ نظرات پیشنهادات شکایات و توجیه های گردشگران در ارتباط با دفاتر و آژانس های گردشگری راهنمایان و سایر سرویس دهندگان تورهای گردشگری

بررسی و مطالعه نظرات پیشنهادات شکوائیه ها و انجام اقدامات اجرایی لازم در جهت اصلاح بهبود و ارتقاء سطح خدمات دفاتر و راهنمایان گردشگری در سطح استان

انجام مکاتبات لازم

تهیه و تنظیم فرم های نظرسنجی نمودارها و جداول لازم

ارائه گزارشهای تخصصی از نحوه عملکرد دفاتر خدماتی مسافرتی و راهنایان گردشگری در سطح استان

ارائه نظرات و پیشنهادات لازم برای رفع اشکالات و کاستی های عملیات اجرایی و ارتقاء سطح خدمات گردشگری

- انجام اقدامات حمایتی، هدایتی و نظارتی لازم از دفاتر خدماتی، مسافرتی و راهنمایان گردشگری در قالب موازین، ضوابط و مقررات تعیین شده

- نظارت و اقدام برای گردآوری آمار و اطلاعات لازم

طبقه بندی تحلیل و تفسیر اطلاعات و آمار حسب نیاز

راهنمایی آموزش و هدایت کارشناسان تحت سرپرستی در انجام امورمحوله

- ارزیابی ادواری عملکرد کارشناسان تحت سرپرستی براساس موازین تعیین شده

 

عنوان پست : كارشناس مسئول گردشگري

 

شرح وظايف :

برنامه ريزي و تقسيم كار بين كاركنان  تحت سرپرستي

-  نظارت بر گردآوري آمار و اطلاعات گردشگران داخلي و خارجي در سطح استان به صورت ادواري

بررسي و تحليل اطلاعات گردشگري در سطح استان

بررسي و تحليلاطلاعات گردشگري از اماكن، جاذبه هاي طبيعي و تاريخي ، صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان

بررسي نظرات و پيشنهادات گردشگران از اماكن اقامتي ، دفاتر خدماتي، وسايل حمل و نقل ، ارائه خدمات و سرويسهاي ارائه شده

- بررسي نظرات و پيشنهادات گردشگران پيرامون تورهاي تخصصي و نحوه ارائه خدمات

ارزيابي و تجزيه و تحليل نظر سنجي ها به منظور شناخت كاستي ها و مشكلات و اقدام در جهت تغييرات و اصلاحات لازم و ارائه خدمات كيفي و كمي بهتر به گردشگران

برنامه ريزي براي بازديد ها و تورهاي محلي و پيش بيني تداركات لازم

برنامه ريزي براي تسهيل اياب و ذهاب ، تامين وسايط نقليه ، تسهيل خدمات فرودگاهي و ساير پايانه هاي مسافر بري در سطح استان ، تامين هتل، امنيت تورها و...

-  ارائه گزارشهاي تخصصي لازم از فعاليتهاي گردشگري استان به تفكيك مناطق جغرافيايي، جاذبه ها، امكانات، تعداد گردشگران ، درآمدها و ساير شاخص هاي مربوط

برنامه ريزي براي برگزاري تورهاي عمومي و تخصصي ( تورهاي علمي، فرهنگي ، ورزشي و....)

-  ارائه نظرات ، پيشنهادات و راهكارهاي مناسب حسب شرايط جغرافيايي ، فرهنگي و اقتصادي استان در ارتباط با تغييرات، اصلاحات  و ارتقاء سطح خدمات گردشگري

ارائه گزارش هاي تخصصي لازم

ارزابي عملكرد كاركنان تحت سرپرستي و راهنمايي و هدايت آنها

 

عنوان پست: کارشناس مسئول نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی

 

شرح وظایف:

- نظارت و اقدام برای گردآوری آمار و اطلاعات واحدهای اقامتی و پذیرایی

- بررسی، تحلیل و ارائه شاخص ها حسب نیازها

- گردآوری آمار و اطلاعات لازم درخصوص واحدهای اقامتی نظیر هتل ها، مهمانسراها، مهمانپذیرها و حصول اطلاع از درجه بندی، امکانات و ظرفیت های آنها

- گردآوری آمار و اطلاعات لازم درخصوص واحدهای پذیرایی، رستوران ها، مهمان پذیرهای بین راهی و نظایر آنها

- برنامه ریزی و بازدید مستمر از نحوه ارائه خدمات و سرویس های ارایه شده توسط واحدهای اقامتی از نظر بهداشتی، رفاهی، فرهنگی در انطباق با اصول و موازین درجه بندی و دستور العمل های در هر مورد

- برنامه ریزی و بازدید مستمر از نحوه ارائه خدمات و سرویس های لازم توسط واحدهای پذیرایی و رستوران ها از نظر کیفی و کمی و رعایت اصول بهداشت و ایمنی گردشگران و مراجعین

- راهنمایی و هدایت صاحبان اماکن و واحدهای اقامتی و پذیرایی

- اخذ نظرات، پیشنهادات، شکایات و توجیه های گردشگران در ارتباط با واحدهای اقامتی و پذیرایی

- بررسی و مطالعه پیشنهادات و شکواییه و انجام اقدامات اجرایی لازم در جهت اصلاح، بهبود و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات واحدهای اقامتی و پذیرایی در سطح استان

- انجام مکاتبات لازم و ارائه گزارش های مربوط

-  ارائه نظرات و پیشنهادات برای بهبود و ارتقاء سطح خدمات و سرویس های اماکن اقامتی و پذیرایی استان

- ارایه راهنمایی و آموزش های هدایتی برای حسن اداره اماکن اقامتی و محل های پذیرایی در قالب موازین و مقررات مربوط

- نظارت و اقدام برای گردآوری آمار و اطلاعات واحدهای اقامتی و پذیرایی

- بررسی، تحلیل و ارایه شاخص ها حسب نیاز

- راهنمایی، آموزش و هدایت کارشناسان تحت سرپرستی در انجام وظایف محوله

- ارزیابی ادواری عملکرد کارشناسان تحت سرپرستی براساس موازین تعیین شده

 

عنوان پست: کارشناس مسئول نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی

 

شرح وظایف:

- نظارت و اقدام برای گردآوری آمار و اطلاعات واحدهای اقامتی و پذیرایی

- بررسی، تحلیل و ارائه شاخص ها حسب نیازها

- گردآوری آمار و اطلاعات لازم درخصوص واحدهای اقامتی نظیر هتل ها، مهمانسراها، مهمانپذیرها و حصول اطلاع از درجه بندی، امکانات و ظرفیت های آنها

- گردآوری آمار و اطلاعات لازم درخصوص واحدهای پذیرایی، رستوران ها، مهمان پذیرهای بین راهی و نظایر آنها

- برنامه ریزی و بازدید مستمر از نحوه ارائه خدمات و سرویس های ارایه شده توسط واحدهای اقامتی از نظر بهداشتی، رفاهی، فرهنگی در انطباق با اصول و موازین درجه بندی و دستور العمل های در هر مورد

- برنامه ریزی و بازدید مستمر از نحوه ارائه خدمات و سرویس های لازم توسط واحدهای پذیرایی و رستوران ها از نظر کیفی و کمی و رعایت اصول بهداشت و ایمنی گردشگران و مراجعین

- راهنمایی و هدایت صاحبان اماکن و واحدهای اقامتی و پذیرایی

- اخذ نظرات، پیشنهادات، شکایات و توجیه های گردشگران در ارتباط با واحدهای اقامتی و پذیرایی

- بررسی و مطالعه پیشنهادات و شکواییه ها و انجام اقدامات اجرایی لازم در جهت اصلاح، بهبود و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات واحدهای اقامتی و پذیرایی در سطح استان

- انجام مکاتبات لازم و ارائه گزارش های مربوط

- ارائه نظرات و پیشنهادات برای بهبود و ارتقاء سطح خدمات و سرویس های اماکن اقامتی و پذیرایی استان

- ارایه راهنمایی و آموزش های هدایتی برای حسن اداره اماکن اقامتی و محل های پذیرایی در قالب موازین و مقررات مربوط

- نظارت و اقدام برای گردآوری آمار و اطلاعات واحدهای اقامتی و پذیرایی

- انجام سایر امور ارجاعی مربوط

 

عنوان پست: کارشناس بازاریابی و تبلیغات

 

شرح وظایف:

- مطالعه و بررسی درخصوص روشها و مکانیسم های اجرایی برای اطلاع رسانی، تبلیغات و دادن آگاهی های لازم درخصوص توان و ظرفیت های موجود گردشگری در سطح استان

- مطالعه، بررسی و گردآوری اطلاعات درخصوص توان و ظرفیت بازارهای هدف در سطح استان در هریک از زمینه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و هنرهای سنتی

- اجرای طرحها، راهکارها، روشها و مکانیسم های اجرایی مصوب سازمان به مظور ارائه تبلیغات سالم و بازاریابی در بخش های مختلف گردشگری، با توجه به پتانسیل های موجود در زمینه های صنایع دستی، میراث فرهنگی، هنرهای سنتی استان

- همکاری و اقدام لازم برای اعمال روشهای تبلیغاتی، چاپ راهنماها، بروشورها، پوسترها، لوح های فشرده و سایر موارد نظیر و توزیع و انتشار آنها در قالب اختیارات محوله

- همکاری و اقدام لازم با رسانه ها، رادیو و تلوزیون و مطبوعات برای معرفی و شناساندن امکانات، جاذبه ها، صنایع دستی، هنرهای سنتی و ظرفیت های گردشگری استان

- همکاری لازم برای برگزاری تورهای تخصصی، ورزشی، علمی، فرهنگی در چارچوب مقررات مربوط و ارائه تبلیغات و دادن آگاهی های لازم به گردشگران داخلی و خارجی

- برگزاری همایش ها، گردهمایی ها و  سمینارها در سطح استان برای انجام تبلیغات و بازاریابی علمی

- اقدام برای برگزاری نمایشگاهها و معرفی توان و ظرفیت استان در حوزه های تولید و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی بمنظور جلب گردشگران داخلی و خارجی

- ارائه نظرات و پیشنهادات اصلاحی برای بهبود روشهای بازاریابی و تبلیغات حسب خصوصیات فرهنگی و بومی استان